>NASZE STRONY |
MAIN |
|
|
GRY FABULARNE |
|
|
GRY cRPG |
|
|
FANTASTYKA |
|
|
PROJEKTY |
|
|
|
|
|
|
|
Borgo
Avner: Bardzo szybka, a zarazem – totalnie nie mobilna armia. Mutanci są w stanie wykonać szybki atak i eliminację wrogich żołnierzy, ale gdy to się nie powiedzie – mają dużą szansę skończyć w piachu. Mutanci posiadają też jeden ważny żeton – Granat, który czasami okazuje się skuteczniejszy od Molochowej Bomby!
Meppo: Przez wielu graczy uznawana za najsilniejszą z podstawowych armii, Borgo, ma dwie cechy, które współgrając ze sobą, decydują o zwycięstwie – ogrom kierunków, w których Borgo zadaje obrażenia oraz inicjatywa. Dzięki pierwszej zalecie, obstawiamy pole bitwy i pilnujemy większości pól. Dzięki drugiej, jesteśmy pewni, że zagramy przed przeciwnikiem.
Sztab
Avner: Sztab Mutków to łatwy cel dla ataków – nie może być tak chroniony jak Sztab Molocha, ani nie jest tak mobilny jak ten Posterunku. Jeżeli gramy przeciw Hegemonii, to w ogóle możemy zzielenieć z nerwów. Zasieciowany Sztab będzie łatwym celem dla Gladiatora Hegemonii – wszak dwa obrażenia co turę mogą nas wykończyć bardzo szybko. Jak się uchronić? Mutanci posiadają ciekawą jednostkę – Eliminatora, który jest w stanie szybko wykończyć Gladiatora. A gdy to nie wyjdzie? Celnie rzucony Granat zapewni nam spokój. W przypadku Mutantów nie ma łatwej taktyki obrony – trzymać granat w ręku i czekać, aż zrobi się gorąco, w tym samym czasie próbować wykończyć Sztab wroga. Tyle mogę poradzić. Co do zdolności Sztabu – plus jeden inicjatywy dla wszystkich pobliskich jednostek, to przydaje się ona tylko w przypadku obrony Sztabu w czasie walki, ewentualnie gdy graniczy on z wrogim Sztabem, a w pobliżu mamy swojego Sieciarza. W innych przypadkach nie ma co się męczyć, by z niej korzystać.
Meppo: Ośmielę się z Tobą nie zgodzić, Avn. Nieraz wykorzystywałem Sztab w samym centrum bitwy. Prawda jest taka, że Sztabu Borgo nie ma co chronić, podobnie jak Sztabu Hegemoni. Należy porządnie przywalić nim w centrum bitwy i kroić na lewo i prawo. Dzięki niemu w większości przypadków będziemy szybsi od przeciwnika. Szybkość naszych żołnierzy, w połączeniu z atakami w wiele kierunków... ale o tym za chwilę.
Wojska
Avner: Wojska Mutków to nic nadzwyczajnego – ot, dwóch znakomitych sieciarzy i parę innych przydatnych jednostek (Zabójca na przykład). Reszta to jak dla mnie czyste zapychacze planszy. Jak skutecznie korzystać z takiego mięcha armatniego? Przede wszystkim, tak jak napisał Meppo, olać ochronę swojego Sztabu – i tak łatwo go dorwać, więc oddelegujmy tam dwóch żołnierzy (najlepiej walczących wręcz) i możemy być w miarę spokojni. Kluczowymi wojskami uderzeniowymi będą dla nas Zabójca i Sieciarz. Sieciarza szybko ustawiamy przy Sztabie wroga, a potem osłaniamy szybkim i mobilnym Zabójcą. Sztab obrywa co walkę trzy punkty obrażeń i jest zasieciowany, a Zabójca eliminuje zagrożenia dla Sieciarza. W kilka chwil sytuacja jest przesądzona. Inne taktyki? Jak najszybsze wystawienie Siłaczy przy swoim Sztabie i atakowanie Mutkami (aż sześciu!). Ciężko doprawdy powstrzymać taki atak.
Meppo: Wojsko, wojsko i jeszcze raz mięcho armatnie. Niech na planszy roi się od twoich niebieskoskórych, obstawiaj nawet pola, na których nie ma wrogich żołnierzy. Bijesz w kilka kierunków i masz wysoką inicjatywę (a często bardzo wysoką, dzięki Sztabowi). Grzechem śmiertelnym byłoby tego nie wykorzystać. A jeśli już dociągniesz Sieciarza, lub Zabójcę (nie licz, jak Avner, na to, że będziesz miał naraz obydwu), nie wysyłaj ich bezmyślnie do bitwy. Pomyśl i zaplanuj, bo te chłopaki są zbyt cenne, by ich nie wykorzystać do maximum.
Moduły
Avner: Super-oficer i Oficer to bardzo przydatne moduły – nigdy ich nie odrzucaj! (No, bez przesady - dop. Mep.) Dodatkowy atak, zwłaszcza przy sieciarzu, to dla wroga istne pandemonium. Ważny także jest Zwiadowca – działa jak mniejsza wersja Sztabu, zwiększając Inicjatywę pobliskich wojsk – przydatne blisko Sztabu wroga. Medyka możemy ze spokojem odrzucać – w tej armii za bardzo się nie przydaje.
Meppo: Amen. Cóż więcej można powiedzieć?
Porady ogólne
- Mep: Nie wahaj się postawić swojego Sztabu w centrum pola bitwy. Niech wspiera możliwie wiele jednostek.
- Avn: Korzystaj z Granatu (jeśli będziesz miał takiego farta, by go wyciągnąć w odpowiednim momencie - dop. Mep) – jest cenniejszy nawet niż Strzał snajperski, mogąc szybko uwolnić nasz Sztab od zasieciowania.
- Avn: Zabójca i Sieciarz to twoje najcenniejsze jednostki, ale korzystaj z nich rozważnie – jeżeli ich utracisz możesz przegrać bardzo szybko.
- Avn: Mutki to także ważna siła uderzeniowa – wystawiaj jak tylko możesz – przygnieciesz przeciwnika liczbą!
- Mep: Obstawiaj mutasami pola, na których nawet nie ma wroga. Mając taką wysoką inicjatywę, będziesz trzymał przeciwnika w pasie.
- Avn: Z Modułów ważny jest tylko Oficer i Super-oficer. Reszta – wedle uznania.
Meppo & Avner. |
komentarz[6] | |
|
|
|
|
|
|
Wykryto nieautoryzowany dostęp!!!
|
|
Sonda |
Top 10 |
Statystyki |
userzy w serwisie: gości w serwisie: 0 |
|
ShoutBox |
|
|