..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
    HARD HEX MENU

    » Neuroshima HEX
    » Inne universa
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

Hegemonia


Meppo: Przez wielu nie szanowana, przez wielu znienawidzona. Podobno nudna, nie grywalna i nijaka. Jednak Hegemonia ma atuty – jest bardzo stała, ma świetnych (bo aż trzech) sieciarzy.

Avner: Konglomerat gangerów i meksów to wyjątkowo upierdliwa armia – nie posiadając żadnych szczególnie silnych jednostek, jest w stanie prowadzić skuteczne walki nawet kilka gier z rzędu. Szczerze mówiąc, wolałbym udzielać rad jak z nim walczyć, niż jakie jeszcze taktyki można zeń wyciągnąć. Ale niestety, nie mam innego wyjścia. Trudno – jedziemy!

Sztab

Avner: Totalnie nieprzydatny bonus w postaci jednego ataku dodatkowego (walka wręcz). Jak wykorzystać Sztab w walce? Opłaca się wystawiać go blisko Sztabu wroga – wtedy nasze wojska mają zawsze jeden dodatkowy atak, co zwłaszcza w walce z Molochem, może nam pomóc. Nie opłaca się tego manewru wykonywać przy walce z Posterunkiem – ich Sztab bowiem szybko ucieknie od tego sąsiedztwa.

Meppo: A Avner jak zwykle pesymista. Dzięki sztabowi, plus jednemu, lub dwóm modułom jesteśmy w stanie napieprzać już z siłą 4-5 za jedną jednostkę! No i sztabu nam szybko nie zdejmą. Ogólnie zasada jest taka, żeby sztab posłać na stracenie. Możliwie blisko sztabu wroga, żeby ten nie mógł się zabezpieczyć i nie martwiąc się ochroną sztabu, maksymalnie inwestować w dmg na przeciwniku. Aż dziw bierze jak szybko można sobie wyrobić sporą przewagę.

Wojska

Avner: Hegemonia ma tylko jednego strzelca, więc z miejsca można go spuścić w klopie. Lepiej trzymać Biegacza albo Bydlaka. Nie mówiąc już o Gladiatorze (chyba najlepsza jednostka ze wszystkich armii) i Super-sieciarzu. Bydlak to wspaniały taran dla wrogich wojsk, z kolei Biegacz umożliwi nam szybką eliminację wrogich wojsk nawet na całej planszy (jeżeli dysponujemy miejscem). Co do Super-sieciarza. No cóż – tak do końca „super” to on nie jest – właściwie to zastosowanie ma raczej przeciętne – głównie obrona i sieciowanie atakujących nasz Sztab jednostek. Nie radziłbym wykorzystywać go do ataków na wrogi Sztab (jak np. Sieciarz Mutantów), bo szybko wyeliminowany, umożliwi wrogowi bardziej dziarskie ataki na nasz Sztab.

Meppo: Hegemonia aż kipi od atakujących z dużą siłą jednostek. Nie ma sensu zostawiać ich w szczerym polu tylko po to, by wyeliminowały jakiegoś ciecia, co nam po jednym obrażeniu co bitwę zadaje. Nie wahaj się ani chwili, z pianą na ustach właduj się w sztab przeciwnika. No i nie zapominaj o swoich trzech sieciarzach, jeśli uda ci się zasieciować sztab, zwiększysz przeżywalność twoich chłopców, którzy w normalnych warunkach po jednej bitwie by wykorkowali od sztabu.

Moduły

Avner: Właściwie to modułów Hegemonii nie da się omawiać bez wspomnienia paru jednostek. Przede wszystkim kombinacja – Gladiator – Bydlak – Kwatermistrz (Moduł). Kwatermistrz umożliwia zamianę każdego ataku wręcz na strzał, więc taki Gladiator może z ogromną skutecznością ostrzeliwać spory kawał planszy. A jego dwa obrażenia mogą ją czyścić nawet z maszyn Molocha. Transport także się przydaje, jeżeli nie dysponujemy Kwatermistrzem – wtedy przenosimy naszego Gladiatora na nowe miejsce, po tym jak stare oczyścił już z wojsk wroga. Pozostałe Moduły mogą być wykorzystywane wedle uznania.

Meppo: Niestety tak pięknie to nie jest. Zgodnie z wypowiedzią ludzi z Portala (temat o kwatermistrzu na forum Portala), Kwatermistrz działa tylko na jeden z kierunków ataku. Więc jeśli taki Gladiator – karabin maszynowy będzie miał kilka celów do wyboru, to ostrzelać z siłą 2 może tylko jeden cel. Ale to nie zmienia faktu, że kwatermistrz jest bardzo przydatnym żetonem.

Inna sprawa z Transportem. Jeśli chwilę pokombinujemy przed położeniem go na mapę, możemy osiągnąć niesamowite efekty, całym zgrupowaniem jednostek wykonać roszadę, która zaskoczy przeciwnika i uderzy w jego słabe punkty. Bardzo polecam ten moduł waszej uwadze.

Porady ogólne

- Mep: Nie wahaj się posłać swojego sztabu głęboko w pole. Niech wspiera twoich żołnierzy ile może. Na pewno nie padnie od razu, a być może uda ci się uzyskać dzięki niemu ogromne dmg.
- Avn: Pamiętaj, że Hegemonia dysponuje, w mojej opinii, najsilniejszą jednostką ze wszystkich armii – Gladiatorem – nie lekceważ siły, którą posiadasz.
- Mep: Pamiętaj również, że Hegemonia dysponuje, tym razem w mojej opinii, niesamowicie skutecznymi i przemyślanymi modułami – Kwatermistrzem i Transportem. Nie lekceważ możliwości, jakie mogą ci one dać.
- Avn: Chociaż Uniwersalny żołnierz jest przydatny, to tylko w określonych sytuacjach – nie wahaj się więc odrzucić go, gdy masz do wyboru inne, skuteczniejsze jednostki.
- Mep: Sieci! Sieciarze to podstawa. Razem ze snajperem tworzą najlepszy warsztat do przygotowywania sobie gruntu pod zwycięskie bitwy.
- Avn: Nie daj się zwieść możliwościom Super-sieciarza – przydaje się tylko w obronie własnego Sztabu – wtedy jest nieoceniony.


Meppo & Avner.
komentarz[6] |

Komentarze do "Hegemonia"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.
© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl

Wykryto nieautoryzowany dostęp!!!

   >WSPÓŁPRACA

   Sonda
   Kto powinien zostać maskotką serwisu?
Córka Molocha! Jest Hexy!
Stahu! Niezłe z niego ciacho.
Oboje! Tworzą świetną parę.
Żadna. Skończcie z tymi głupotam
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   Missisippi
   Doomsday Mach...
   Federacja Apa...
   Borgo
   Sand Runners ...
   Bestie ver 1...
   Hexogłówka - ...
   Rój ver 1.1
   Pentagram HEX!
   Nowa partia H...

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.031463 sek. pg: